Wanneer moet ik iets nieuws plaatsen op mijn website?

Het is belangrijk om regelmatig je website te updaten met nieuwe content. Het is belangrijk om hierbij waardevolle content waar potentiële klanten écht iets aan hebben. Maar daarnaast is er nog een belangrijk aspect: timing. Want wanneer plaats je nou iets nieuws op je website?

 

Waarom zou ik iets nieuws op mijn website plaatsen?

De twee belangrijkste redenen voor iets nieuws te plaatsen op je website (zoals een blog artikel) zijn:

  • Hoger komen in Google
  • Waardevolle content leveren voor jouw potentiële klanten

 

Hoger komen in Google

Door regelmatig iets nieuws op je website te plaatsen, ziet Google dat jij bezig bent met je website en dat wordt beloond. Hierbij is er wel 1 voorwaarde: de content moet waardevol zijn. Met Google is er nog steeds 1 hele belangrijke vuistregel: content is king. Als je dus 1 keer per dag iets op je website zet wat niet waardevol is, heeft dat waarschijnlijk minder effect naar Google dan dat je 1 keer per week iets op je website zet wat heel waardevol is.

 

Waardevolle content leveren voor jouw potentiële klanten

Door waardevolle content te leveren voor jouw potentiële klanten, zou dit kunnen leiden tot meer verkeer op je website, en hierdoor mogelijk ook wel tot meer conversie. Door regelmatig nieuwe content op je website te zetten, krijg je op de lange termijn meer bezoekers en hopelijk ook een hogere conversie (je kan in je eigen content namelijk ook je eigen product/service promoten).

 

Tip: Promoot je content op sociale media

Het is slim om de nieuwe content op je website te promoten op sociale media. Dit heeft twee voordelen:

  • Google ziet dit ook: dus meer kans dat je hoger in Google komt
  • Meer bezoekers krijgen naar je website

Daarnaast is er ook een trend dat er steeds minder blog reacties komen op websites zelf, maar deze reacties zich verplaatsen naar sociale media. Door je content te promoten op sociale media, kan je hier ook een discussie omtrent je blog artikel starten.

 

Hoe vaak moet ik iets op mijn website plaatsen?

Maar hoe vaak moet je dan iets op je website plaatsen? Dit hangt af wat je te vertellen hebt aan je doelgroep. De maatstaf die wij altijd houden is dat je content waardevol moet zijn. Dat betekent dat wij liever 1 keer iets in de maand plaatsen wat heel waardevol is voor jouw potentiële klant, dan wanneer we 1 keer iets in de week plaatsen wat niet heel waardevol is. Zoals Google al zegt: content is king. Maar dat geldt niet alleen voor Google, dat geldt ook voor jouw klanten. Op het moment dat jij content op je website plaatst, wat niet waardevol is voor jouw klanten, is de kans kleiner dat ze ooit nog terug zullen komen. Maar wanneer jij een fantastisch artikel hebt geschreven, is die kans veel hoger.

 

Wanneer zet ik iets op mijn website?

Wanneer zet je dan iets op je website? Wij merken dat bij onze klanten dit eigenlijk uit de losse pols wordt gedaan, dus eigenlijk wanneer het hun uitkomt. Echter, is het slimmer om gebruik te maken van Google Analytics. Met Google Analytics kan je namelijk meten wanneer de meeste gebruikers jouw website bezoeken. Op basis van die informatie kan je dus het beste bepalen wanneer je iets nieuws op je website moet zetten. Bezoeken de meeste mensen op woensdagavond rond 19.00 jouw website? Zorg dan dat je rond 18.00 op woensdag een nieuw blog artikel op je website zet.

Ben je geïnteresseerd in Google Analytics? Lees dan ook ons blog artikel “6 redenen waarom Google Analytics essentieel is op jouw website“!

 

Ben je benieuwd hoe je dit aanpakt in Google Analytics? Neem dan contact met ons op!

Geef een reactie

Sluit Menu